نماینده خبرگزاری رویترز در ایران 'مهر ماه محاکمه می شود'
نوشته شده توسط : chudae

رویترز می گوید کمی بعد از انتشار گزارش جنجالی اش عبارت "آدمکشان ایران" را از عنوان گزارش تصویری زنان ورزشکار حذف کرده است

یک مقام دولتی ایران گفته است که نماینده خبرگزاری رویترز در این کشور در نهم مهرماه سال جاری در دادگاه محاکمه خواهد شد.

محمدجواد آقاجری، مدیرکل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد ایران گفته است که احتمال دارد پس از این محاکمه، "دفتر رویترز در ایران به طور دائم تعطیل شود."

در حال حاضر فعالیت دفتر خبرگزاری رویترز در تهران به حال تعلیق درآمده و از ۱۱ نفری که برای دفتر این خبرگزاری در تهران مشغول به کار بوده اند، خواسته شده که کارت های خبرنگاری خود را پس دهند.

خبرگزاری رویترز در چهاردهم فروردین ماه امسال ویدیویی از گروهی از زنان رزمی کار ایرانی منتشر کرد که در حال آموزش ورزش‌های رزمی نینجوتسو بودند.

این ویدیو ابتدا تحت عنوان "هزاران نینجای زن به عنوان قاتلان حرفه ای ایران آموزش می بینند" بر روی خروجی این خبرگزاری منتشر، اما این تیتر بعدا اصلاح شد.

پس از آن تعدادی از بانوان ورزشکاری که در این گزارش حضور داشتند، به مراجع قضایی شکایت کردند.

ستفن ادلر، سردبیر رویترز پس از شکایت از گزارش ویدئویی این خبرگزاری گفته بود: "ما اذغان می کنیم که اشتباهی [در تنظیم تیتر اول] رخ داده و ما این مسئله را بسیار جدی می گیریم. این اشتباه در همان روز پس از آنکه از آن اطلاع یافتیم، اصلاح شد."

مقام های دولتی ایران می گویند که تصمیم نهایی درباره فعالیت مجدد دفتر رویترز در تهران به حکم دادگاه بستگی دارد.

"بسیاری از رسانه های خارجی امروز درک کرده اند که که اگر مانند رسانه های داخلی رفتار کنند، هیچ مشکلی با آنها نخواهیم داشت"

مدیرکل رسانه ها و مطبوعات خارجی وزارت ارشاد در ایران

مدیرکل رسانه های خارجی وزارت ارشاد ایران که مسئول رسمی نظارت بر فعالیت نمایندگی رسانه های خارجی فعال در ایران است، گفته که مسئولان خبرگزاری رویترز در مکاتبات و مذاکرات تلفنی "به اشتباه خود پی برده و اعتراف کرده اند" اما او خواستار "عذرخواهی حضوری" مدیران رویترز شده است.

آقای آقاجری گفته است: "بسیاری از رسانه های خارجی امروز درک کرده اند که که اگر مانند رسانه های داخلی رفتار کنند، هیچ مشکلی با آنها نخواهیم داشت."

نهادهای غیر دولتی و ناظر بر حقوق بشر و آزادی رسانه ها می گویند که ایران یکی از بزرگترین زندان ها روزنامه نگاران در جهان است و دامنه فعالیت رسانه و روزنامه نگاران در این کشور، در سال های اخیر و به ویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ به شکل محسوسی محدود شده است.

مقام های ایرانی کشورشان را در زمینه آزادی بیان و رسانه ها ستایش می کنند و محمود احمدی نژاد رئیس جمهور این کشور می گوید که ایران "آزادترین کشور جهان" است.





:: برچسب‌ها: زمستان , هالووین , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: