صدور 451 میلیارد ریال ضمانت‌نامه توسط صندوق صنایع كوچك
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع كوچك، 'فخراله مولایی' افزود: این ضمانت‌نامه‌ها برای متقاضیان و صنعتگرانی كه با كسری وثایق برای اخذ تسهیلات از بانك ها مواجه هستند در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه صادر می شود.

وی اظهارداشت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع كوچك سال گذشته نیز به منظور فراهم آوردن موجبات توسعه سرمایه گذاری بخش غیردولتی در صنایع كوچك، كوتاه كردن مدت زمان اجرای طرح های اشتغال‌زا و دارای توجیه اقتصادی، تضمین و تسهیل درتسهیلات اعطایی 340 ضمانتنامه برای این نوع طرح ها در نظر گرفت.

وی برنامه‌های عملیاتی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع كوچك را در قالب پنج محور اصلی شامل كاهش ریسك ضمانت‌نامه صادره، افزایش منابع اعتباری و در آمدی صندوق، ارتقاء تجربیات فنی و مدیریتی، تمركز زدایی فعالیت‌های صندوق و صدور ضمانت‌نامه اعلام كرد.

مدیرعامل شركت شهرك‌های صنعتی درخصوص برنامه‌های كاهش ریسك ضمانت‌نامه‌های صادر شده گفت: ارایه تعاریف جدیدی از نوع تضمین صندوق طی تفاهم نامه‌های جدید همكاری با بانك ها، مهندسی مجدد فرآیندهای ضمانت‌نامه، جذب مشاوران با تجربه، اولویت‌گذاری برای پذیرش و تصویب طرح‌ها، اعتبارسنجی به صورت كلی از طرح و متقاضی، تقویت توان كارشناسی، برنامه‌ریزی برای بازدیدهای دوره‌ای و نظارتی از طرح‌ها و تلاش جهت اتصال سیستم شبكه صندوق به شبكه بانكی ازجمله محورهای مورد توجه در این بخش است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح كرد: در حوزه افزایش منابع اعتباری و در آمدی صندوق نیز ضروری است به پیگیری تكلیف قانونی دولت در تامین سرمایه اقدام كرد، استفاده از وجوه اداره شده و كمك‌های فنی و اعتباری و مدیریت منابع مالی در خصوص سپرده گذاری نزد بانك ها نیز به طور جدی پیگیری می شود.

رئیس هیئت مدیره صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك افزود: برگزاری دوره‌های مدون آموزشی، مطالعه در خصوص فرایندعملیاتی صدور ضمانت‌نامه صندوق‌های مشابه در خارج از كشور باید در جهت ارتقا تجربیات فنی و مدیریتی مورد توجه قرار گیرد.

وی فعال شدن نمایندگان استانی، راه‌اندازی شعبه‌های استانی صندوق و اتصال نمایندگان استانی به سیستم اتوماسیون اداری را از جمله برنامه های عملیاتی سال جاری صندوق ضمانت سرمایه گذاری های صنایع كوچك اعلام كرد.

وی، مكانیزاسیون گزارش های آماری از طریق نرم افزارجامع بانك اطلاعاتی ، پیگیری حل و فصل مطالبات بانك ها از صندوق ، تعیین تكلیف ساختمان خریداری شده ، اصلاح اساسنامه ، اصلاح آیین نامه های موجود و تدوین آیین نامه و دستورالعمل های جدید، ایجاد و ساماندهی بایگاهی پرونده های كارشناسی و ایجاد پروتال را از دیگر برنامه های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك برشمرد.

اقتصام**9186**1601





:: برچسب‌ها: فیلم , رقص , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: