كلیات برنامه درسی مرحله نخست آموزش بزرگسالان نهضت سوادآموزی ابلاغ شد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، براساس این ابلاغیه آموزش و پرورش موظف است برنامه درسی مرحله اول آموزش بزرگسالان (نهضت سواد آموزی) را تدوین و به تایید كمیسیون برنامه های درسی و تربیتی شورای عالی آموزش و پرورش برساند.

دوره سوادآموزی، دوره ای است كه به منظور دستیابی افراد بزرگسال به حداقل سواد، طراحی و اجرا می شود و این دوره حداقل 400 و حداكثر 550 ساعت است.

مهارت خواندن و نوشتن، فهم و درك متون ساده فارسی، انجام محاسبات ریاضی در حد چهار عمل اصلی، آشنایی با قرآن و كسب مهارت های اولیه روخوانی قرآن و آشنایی بیشتر با معارف دینی و فرهنگ اسلامی از اهداف این دوره سوادآموزی است.

دوره تحكیم سواد دوره ای است كه فرصت استمرار و پایداری آموخته ها وكاربرد آن را برای كسانی كه دورة سواد آموزی را گذرانده اند وتمایل به ادامه تحصیل ندارند، فراهم می سازد.

طول این دوره معادل 200 ساعت شامل 70 ساعت حضوری و 130ساعت غیر حضوری است.

پیشگیری از بازگشت به بی‏سوادی، ایجاد ارتباط بین سوادآموزی و آموزش مهارت‏های اساسی زندگی و زمینه‏سازی یادگیری مادام‏العمر از اهداف این دوره اموزشی است.

دوره انتقال، دوره ای است كه فرصت ادامه تحصیل برای كسانی كه دوره سواد آموزی را گذرانده اند یا كسانی كه فاقد شرایط ادامه تحصیل در نظام آموزش وپرورش رسمی هستند را فراهم می سازد. طول این دوره 800 ساعت است.

مهارت های خواندن و نوشتن و درك مطلب و كاربرد آن در زندگی، گسترش فرهنگ و معارف دینی و توانمند سازی افراد در به كارگیری دستورات دینی در زندگی فردی و اجتماعی، آشنایی بیشتر با مفاهیم ریاضی وعلوم وتوانمندی به كارگیری آن در زندگی روزمره و رشد بینش اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بزرگسالان از اهداف برگزاری این دوره اموزشی است.

اجتمام**9105**1569





:: برچسب‌ها: اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: