ژاپنی ها باردیگر از اقدام آمریكا دركشورشان به خشم آمدند
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توكیو، تلویزیون ژاپن تصاویری از تخلیه هواپیماهای نظامی 'ام وی 22' آمریكا موسوم به 'اوسپری' از یك كشتی باری در پایگاه تفنگداران آمریكایی در 'لاوكانی' در غرب ژاپن را نشان داد كه ساكنین معترض این منطقه سوار بردهها قایق كوچك دراعتراض به ورود این هواپیماهای نظامی به كشورشان ،شعارهای ضدآمریكایی سر دادند.

گفته می شود این هواپیماها پس از بررسی نهایی در 'لاوكانی' به پایگاه هوایی 'فوتنما' تفنگداران آمریكایی در'اوكیناوا' فرستاده خواهد شد و این درحالی است كه تصمیم آمریكا برای استقرار كامل این هواپیماهای نظامی در 'اوكیناوا' از ماه اكتبر (مهر) با اعتراض مردم و نیز فرماندار این منطقه مواجه شده است كه اظهار می دارند بكارگیری این هواپیماها ایمنی منطقه را به خطر خواهد انداخت.

این درحالی است كه همزمان با این اعتراض ها ، گردهمایی اعتراض آمیزی در بیرون پایگاه آمریكایی 'فوتنما' در 'اوكیناوا' در جریان است و معترضین با دردست داشتن پلاكاردهایی با مضمون 'هواپیماهای نظامی را به آمریكا بازگردانید' مخالفتشان را با این اقدام واشنگتن ابراز كرده اند.

حضور گسترده نظامی آمریكا در 'اوكیناوا' كه محل استقرار حدودا نیمی از 47 هزار نیروی آمریكایی مستقر درژاپن است، همواره اعتراض مردم و مسوولین این منطقه را به دنبال داشته است.

نگرانی ها درمورد ایمنی هواپیماهای نظامی 'اوسپری' نیروی هوایی آمریكا درپی وقوع چندین مورد سانحه هوایی شدت گرفته است كه تازه ترین مورد سقوط یكی از هواپیماهای مذكور در ماه ژوئن(خرداد) در ایالت 'فلوریدا' آمریكا بود.

هواپیمای نظامی 'اوسپری' یك هواپیمای چندمنظوره است كه به هنگام بلند شدن همانند یك بالگرد عمل می كند اما هنگام پرواز نظیر هواپیما و بسیار سریعتر از بالگرد به پرواز درمی آید.

مترجمام**1450**5981





:: برچسب‌ها: شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: