صادرات استان گلستان امسال 71 درصد افزایش یافت
نوشته شده توسط : chudae

مهندس 'ناصر فخرموحدی' روز یكشنبه در یكصد و سومین جلسه كارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گلستان افزود: طی این مدت، كل صادرات استان از لحاظ وزنی 141 هزار تن بوده كه این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 195 درصدی را نشان می‎دهد.

وی با ابراز امیدواری از وضعیت رو به رشد استان در عرصه‎های صادراتی، اقلام عمده صادراتی را آهن‎آلات، فولاد، لبنیات، مواد غذایی، رب گوجه فرنگی، سیمان، گل و گیاه، مواد معدنی، مصنوعات پلاستیكی، رنگ و رزین، سیب‎ درختی و سیب‎زمینی عنوان كرد.

وی،‌ كشورهای تركمنستان، عراق، قزاقستان، افغانستان، پاكستان و ازبكستان را به عنوان مقصدهای تجاری امسال استان نام برد و گفت: در مدت مشابه سال قبل، علاوه بر كشورهای مذكور، صادرات به كشور آذربایجان نیز صورت گرفته است.

معاون استاندار گلستان نیز در این نشست بر حضور قدرتمند استان در اكسپوی میلان تاكید كرد و گفت: لازم است یك مجری قوی و توانمند، مسئولیت كارها را بر عهده بگیرد تا با همه امكانات و بموقع در اكسپوی میلان ورود پیدا كنیم.

'رضا غلامی' اظهار داشت: با توجه به این كه حضور ایران در نمایشگاه اكسپو چین موفقیت‎های بسیاری برای كشورمان رقم زد اكنون بنا شده تا 31 استان كشور خود را برای این رویداد بزرگ جهانی آماده كنند و در اكسپوی میلان غرفه‎ای از توانمندی‎های خود را به نمایش عموم بگذارند.

وی یادآور شد: اكسپو میلان با محوریت 'تغذیه زمین، انرژی برای زندگی' و با پیام 'دسترسی انسان‎ها به غذای سالم و كافی' از 10 اردیبهشت لغایت چهارم آبان سال 1394 به مدت شش ماه در شهر میلان ایتالیا برگزار خواهد شد.

وی در خصوص اهمیت نمایشگاه اكسپو در سطح جهانی تصریح كرد: اكسپوها در دنیا به عنوان مجموعه‎هایی فرهنگی، هنری و اجتماعی هستند كه فرهنگ‎ها، تمدن‎ها، اختراعات و ابداعات كشورهای مختلف را در سطح بین‎المللی معرفی می‎كنند.

غلامی با تاكید بر این كه ایران قصد دارد در اكسپوی میلان بسیار قوی ظاهر شود اضافه كرد: هماهنگی‎های اولیه در این خصوص انجام گرفته است و وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئولیت برپایی سالن ایران را در این اكسپو به مدیرعامل شركت سهامی نمایشگاه‎های بین‎المللی كشور محول و طی یك نامه به كمیسر ژنرال اكسپو میلان حمایت همه‎جانبه خود را اعلام كرده است.

602/506





:: برچسب‌ها: سان , فلوریدا , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: