نوشته شده توسط : chudae

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تایید شورایعالی رفاه و تامین اجتماعی و به استناد ماده (17) قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی  ـ مصوب 1383 ـ با اصلاح اساسنامه صندوق تامین اجتماعی موافقت کرد.



:: برچسب‌ها: درخت , عکاسی , ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی ، رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که در صورت صرف‌نظر کردن فلسطین از تلاش خود برای عضویت کامل در سازمان ملل و تشکیل دولت رسمی، امتیازاتی را برای فلسطینیان قائل می‌شوند. به نوشته تایمز اسرائیل، این امتیازات با اقدامات و تهدیداتی نیز همراه می‌شود تا فلسطینیان از ادامه این مسیر دلسرد شوند.



:: برچسب‌ها: اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae
مجلس ایران

معلمان و مربیان معترض، با سر دادن شعارهایی همچون "نمایندگان مجلس، عدالت، عدالت" خواستار رسیدگی به وضعیت خود شده اند

تعدادی از مربیان مقطع پیش دبستانی و نیروهای شرکتی (حق التدریسی) آموزش و پرورش، در اعتراض به اخراج خود از آموزش و پرورش در مقابل مجلس ایران تجمع کردند.

خبرگزاری فارس دوشنبه ۱۶ مرداد (۶ اوت) گزارش کرده که تجمع‌کنندگان با سر دادن شعارهایی همچون "نمایندگان مجلس، عدالت، عدالت" خواستار رسیدگی به وضعیت خود شده اند.

هفته پیش نیز جمعی از مربیان اخراج شده مقطع پیش دبستانی، با تجمع در مقابل ساختمان مجلس بر لزوم پاسخگویی مسئولان آموزش و پرورش تاکید کرده بودند. این مربیان می گفتند که به نمایندگی از حدود ۲۵ هزار نفر از همکاران اخراجی خود دست به اعتراض زده اند.

مربیان مقطع پیش دبستانی، پس از آن بیکار شده اند که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که مدارس دولتی، با شروع سال تحصیلی جدید مجوز برگزاری دوره های آموزش این مقطع را نخواهند داشت.

یکی از مربیان حاضر در تجمع امروز، به خبرگزاری فارس گفته است: "شاید دهمین بار باشد که ما در مقابل مجلس تجمع می‌کنیم، ولی متاسفانه تاکنون هیچ‌کدام از مطالباتمان مورد توجه قرار نگرفته است."

"شاید دهمین بار باشد که ما در مقابل مجلس تجمع می‌کنیم ولی متاسفانه تاکنون هیچ‌کدام از مطالباتمان مورد توجه قرار نگرفته است"

یکی از مربیان معترض مقطع پیش دبستانی

در همین حال حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش به خبرگزاری ایسنا گفته است: "آموزش و پرورش براساس قانون هیچ‌گونه تکلیفی برای استخدام مربیان پیش‌دبستانی ندارد."

وی افزوده که این وزارتخانه در عوض، "شرایط ارتقای درآمدهای این معلمان" را "با حذف شرکت‌ها و واسطه‌ها و صدور مجوز به‌خود مربیان پیش‌دبستانی" فراهم کرده است.

تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی

همزمان گروهی از معلمان حق التدریسی، با تجمع در مقابل مجلس، خواستار تعیین تکلیف طرح استخدام معلمان حق التدریسی شده اند که کلیات آن در مجلس هشتم به تصویب رسیده بود.

نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه، دیروز در جلسه علنی مجلس گفته بود که معلمان حق‌التدریسی معترض، "۱۰سال در آموزش و پرورش کار کرده‌اند اما در حق آنها ظلم شده و اکنون بلاتکلیف هستند."

معلمان حق التدریسی، از چند سال پیش خواستار تعیین تکلیف و استخدام خود هستند و این در حالی است که در سال های اخیر، عده زیادی از آنها به علت نداشتن قرارداد، از مدارس محل کار خود اخراج شده اند.

" یکی از شرکت کنندگان در تجمع امروز گفته است که در آزمون استخدامی معلمان حق‌التدریسی، 'تنها افرادی که سهمیه داشته اند' قبول شده‌اند"

وزارت آموزش و پرورش، چندی پیش اقدام به برگزاری یک آزمون استخدامی برای معلمان حق التدریسی کرد اما در پی برگزاری این آزمون، بسیاری از شرکت کنندگان گلایه کردند که درصد محدودی از معلمان در آن موفق شده اند.

یکی از شرکت کنندگان در تجمع امروز، به خبرگزاری فارس گفته است که در آزمون استخدامی معلمان حق التدریسی، "تنها افرادی که سهمیه داشته اند" قبول شده اند.

در آزمون های استخدامی ایران، گروه هایی از شرکت کنندگان، که پرتعدادترین آنها اعضای بسیج هستند، دارای اولویت تلقی می شوند.



:: برچسب‌ها: فرانسه , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از لندن، محمد علی آبادی که پیش از این در سفری چند روزه به لندن همراه ملی‌پوشان در مسابقات حضور داشت و به همراه عباسی به ایران بازگشت، امروز برای بار دوم وارد این شهر شد تا از نزدیک پیگیر مسائل ورزشکاران باشد.



:: برچسب‌ها: خانواده , خام , موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، "رحمان ملک" اظهار داشت که ملافضل‌الله تهدیدی برای پاکستان به حساب می‌آید.



:: برچسب‌ها: مدل , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش فارس، در این مقاله که به قلم "چمی شالف" به رشته تحریر درآمده، از رویکرد بنیامین نتانیاهو در کوچک شمردن تلاش‌های دولت اوباما بر ضد جمهوری اسلامی ایران و حمایت تقریبا آشکار از میت رامنی، کاندیدای جمهوری خواهان، انتقاد کرده است.



:: برچسب‌ها: اسپانیا , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، عبدالعلی تاجی اظهارداشت :عدم رعایت اصول حرفه ای از سوی خبرنگار یکی از خبرگزاری ها موجب انتشار این شایعه شده است .



:: برچسب‌ها: سان ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

محمود احمدی نژاد تاکنون دوبار به عربستان سعودی سفر کرده اما ملک عبدالله پادشاه عربستان در این مدت سفری به ایران نداشته است

دفتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران اعلام کرده است که او برای شرکت در نشست اضطراری سازمان همکاری های اسلامی (کنفرانس اسلامی سابق) اواخر مرداد ماه جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

بر اساس گزارش رسانه های ایران، این سفر به دعوت ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی انجام می شود.

سفر دو روزه آقای احمدی نژاد به شهر مکه سومین دیدار او از عربستان به عنوان رئیس جمهور ایران است.

او پیش از این برای شرکت در نشست رهبران اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) و اجلاس سران سازمان همکاری های اسلامی به این کشور سفر کرده بود.

"آقای احمدی نژاد "منتظر این نماندند که اگر یک سفر رفتند، حتما آقای ملک عبدالله بیاید؛ اگر می گفتند که ملک عبدالله بیمار است، آقای احمدی نژاد می گفتند که اشکالی ندارد، من می روم. اگر می گفتند اجلاس بین المللی است، آقای احمدی نژاد نگفتند که چون ایشان نیامده پس من این اجلاس را شرکت نمی کنم"

معاون وزارت خارجه ایران؛ اوایل تابستان جاری در گفت و گو با ایرنا

دیدار آقای احمدی نژاد از عربستان سعودی در هنگامه یکی از

کمتر از یک سال پیش، ایالات متحده ایران را متهم به برنامه ریزی برای قتل سفیر عربستان در واشنگتن کرده و در پی این اتهام عربستان سعودی از ایران به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرده است.

اعدام ناگهانی ۱۸ شهروند ایرانی در عربستان علیرغم وعده توقف اجرای حکم آنها از سوی وزیر خارجه این کشور، روابط سرد دو کشور را تیره تر کرد.

مقام های وزارت خارجه ایران، عربستان را به دروغ گویی درباره این پرونده متهم کردند و دعوت از پادشاه عربستان سعودی برای شرکت در نشست رهبران سازمان کشورهای غیر متعهد که اواخر تابستان در تهران برگزار می شود، به تاخیر افتاد.

"احمدی نژاد خیلی از پروتکل ها را کنار گذاشته"

ایران ضمن اینکه از فرستادن نماینده خود برای دعوت از پادشاه عربستان خودداری کرد، همزمان با مرگ ولیعهد پیشین این کشور، برخلاف موارد پیشین، نماینده ای برای تسلیت به دربار سعودی نفرستاد.

مقام های ایرانی چندی پس از فروکش کردن تنش در روابط دو کشور بر سر اعدام شهروندان ایرانی اعلام کردند که نمی توانند از دعوت مقام های عالی کشوری برای اجلاس بین المللی که میزبان آن هستند، خودداری کنند.

با این همه در سفر ملک عبدالله پادشاه عربستان به ایران با توجه به شرایط موجود در روابط دو کشور و وضعیت جسمانی او تردید وجود دارد.

پیشتر رسانه های ایران از قول مقام های رسمی این کشور احتمال سفر آقای احمدی نژاد به عربستان را مبهم توصیف کرده بودند اما بر اساس تازه ترین تصمیم، رئیس جمهور ایران برای سومین بار و عازم عربستان سعودی خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان، معاون امور عربی وزارت خارجه ایران اوایل تابستان جاری و همزمان با اعدام شهروندان ایرانی در عربستان و ابهام در سفر ملک عبدالله به ایران گفته بود که محمود احمدی‌نژاد به دلیل روابط همسایگی بارها با عربستان سعودی سفر کرده و خیلی از پروتکل ها را کنار گذاشته است."

بر اساس پروتکل های تشریفاتی معمولا هر سفر بالاترین مقام اجرایی یک کشور باید پیش از انجام دومین سفر، با پاسخ متقابل همراه شده باشد.

معاون وزارت خارجه ایران گفته بود که آقای احمدی نژاد "منتظر این نماندند که اگر یک سفر رفتند، حتما آقای ملک عبدالله بیاید؛ اگر می گفتند که ملک عبدالله بیمار است، آقای احمدی نژاد می گفتند که اشکالی ندارد، من می روم. اگر می گفتند اجلاس بین المللی است، آقای احمدی نژاد نگفتند که چون ایشان نیامده پس من این اجلاس را شرکت نمی کنم؛ چند مرحله این سفر را به حکم همسایگی و با حسن نیت انجام دادند."

این مقام ایرانی در گفت و با خبرگزاری رسمی کشورش در عین حال از عربستان گلایه کرده و گفته بود "در سال های اخیر سعی کردند سفر مقامات عالی رتبه خود را کنترل، مدیریت و حتی متوقف کنند."

روابط دیپلماتیک مدرن دو کشور ایران و عربستان سعودی، عمری کمتر از یک قرن دارد.

این روابط از سال ۱۹۲۸ میلادی شکل گرفت اما پس از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ در ایران مناسبات دو کشور به جز دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی، بر سر رقابت های منطقه ای، بازار و قیمت نفت، رابطه با آمریکا و تفسیرهای متفاوت از اسلام، پر تنش بوده است.



:: برچسب‌ها: رودخانه , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، "رامین مهمانپرست" سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به وجود سفارت و سرکنسولگری جمهوری اسلامی افغانستان در ایران و روابط حسن همجواری بین دو کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، تنها دولت قانونی افغانستان را به رسمیت می شناسد.

برون مرزي**1423**



:: برچسب‌ها: ظروف چینی , آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'مرضیه وحید دستجردی' روز دوشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران عرصه سلامت افزود:دو قلم از این داروها شامل داروهای بیوتكنولوژیك و پنج داروی دیگر نیز شامل داروهای بسیار گران قیمتی هستند كه در داخل كشور به تولید رسیده است.

وی از داروی 'هرسپتین' كه برای سرطان سینه تجویز می شود به عنوان یكی از داروهای تولید شده در داخل كشور یاد كرد و افزود:با ورود این دارو به بازار، قیمت آن 40 درصد كاهش خواهد یافت.

وزیر بهداشت اضافه كرد: سالانه هفت هزار بیمار جدید سرطانی در كشور شناسایی می‌شوند كه سه هزار نفر آنها به داروی هرسپتین نیاز دارند.

دستجردی گفت:این دارو برای تامین سه هزار بیمار با نرخ سال گذشته 64 میلیون تومان هزینه برای نظام سلامت در برداشته است كه البته با دلار فعلی بسیار گران تر از مبلغ فعلی محاسبه می شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه پیشگیرانه وارنیش فلوراید برای كودكان شش تا 12 ساله از ابتدای مهرماه امسال در سطح مدارس، گفت: با اجرای این طرح جلوی پوسیدگی بعدی دندانها در بزرگسالی تا حدودی گرفته می شود و تا 70درصد از میزان پوسیدگی جلوگیری می كند.

وزیر بهداشت با بیان اینكه هم اكنون سه هزار یونیت دندانپزشكی در هفت تا هشت هزار مركز بهداشت و درمانی در سطح كشور فعال است ، افزود:قصد داریم در مراكزی كه یونیت دندانپزشكی ندارند یك دستگاه یونیت راه اندازی كنیم .

دستجردی اظهار داشت :در این گونه مراكز با كمبود حدود سه هزار دندانپزشك نیز مواجه هستیم كه زمینه استخدام این تعداد دندانپزشك فراهم می شود.

**با رسانه ها تعامل خوبی داریم

دستجردی ' با تبریك فرارسیدن روز خبرنگار با بیان اینكه ما ارزش خبرنگاران را می دانیم ، گفت:پیشرفت خوبی در حوزه ارتباط با رسانه و خبرنگاران داشته ایم .

وی با بیان اینكه باید از طریق انتقادات خبرنگاران ، اشكالات موجود را اصلاح كنیم ، ادامه داد: نمی گوییم كار ما عیب و نقصی ندارد، اما در جهت صلابت جامعه تلاش كرده و اگر جان خود در این مسیر نثار كنیم، باز هم كم است.

وزیر بهداشت گفت :خبرنگاران بیش از آنچه از حوزه سلامت انتقاد كرده باشند به نفع نظام سلامت كار كرده اند و اگر انتقادی هم صورت گرفته باشد سازنده است .

دستجردی تصریح كرد:خبرنگارانی كه نقادی می كنند در واقع عیب ما را می گویند كه باید دستان آنها را ببوسیم چرا كه انتقاد آنها سبب ارتقای كار ما می شود.

وزیر بهداشت همچنین افزود: از خبرنگاران انتظار داریم با دقت در برنامه ها حضور یافته و به انتقال مطالب بپردازند.

وی در ادامه تعامل با رسانه ها و خبرنگاران را خوب توصیف كرد و گفت: برخورد گزینشی و سیاسی با خبرنگاران نداریم و دعوت نشدن خبرنگاران در برخی برنامه ها به علت كمبود جا بوده است.

وزیر بهداشت افزود: همه افرادی كه در حوزه سلامت و وزارت بهداشت كار می‌كنند از جمله خبرنگاران با سلامت مردم سر و كار دارند ممكن است گاهی پاسخگویی آن طور كه انتظار داریم، اتفاق نیفتد اما ارتباط ما با رسانه ها تعامل بسیار خوبی است.

وی گفت: ما با خبرنگاران برخورد سیاسی و گزینشی نداریم چرا كه برای ما روزنامه و رسانه دولتی و غیر دولتی فرقی نمی‌ كند چون به این نتیجه رسیده‌ایم كه كاری به مسائل سیاسی نداشته باشیم و كار خودمان را انجام دهیم.

** نیازی به ادامه اجرای برنامه كنترل جمعیت نیست

وزیر بهداشت همچنین در مورد برنامه سلامت باروری در كشور گفت: هم اكنون وضعیت كنترل جمعیت به حدی رسیده كه دیگر نیازی نیست برنامه كنترل جمعیت اجرا شود در حال حاضر سن ازدواج بالا رفته و زوجین نیز به تك فرزندی تمایل یافته اند.

دستجردی اظهار داشت: برنامه‌های افزایش جمعیت باید در زمینه های اجتماعی،‌ اقتصادی و فرهنگی پیگیری شود.

وی با بیان اینكه در شرایط فعلی بهترین نرخ باروری نهایی در كشور دو تا سه فرزند است، گفت: برنامه قبلی كنترل جمعیت تاثیری در كند شدن روند جمعیت نداشته است.

**با اجرای طرح پزشك خانواده ارتباط مالی میان پزشك و بیمار قطع می شود

وزیر بهداشت در مورد برنامه پزشك خانواده نیز گفت: افرادی كه در سطح یك این طرح قرار می گیرند، هیچ هزینه ای نمی پردازند و افرادی كه در سطوح دو و سه قرار می گیرند باید 10 درصد تعرفه را بپردازند و چنانچه از طریق طرح پزشك خانواده به بیمارستان مراجعه كردند، پنج درصد هزینه بستری را می پردازند.

وی همچنین تاكید كرد: با اجرای این طرح ارتباط مالی بین پزشك و بیمار قطع می شود و زیر میزی نیز خود به خود حذف خواهد شد و اگر معلوم شود پزشكی زیر میزی دریافت كرده به طور قطع این فرد اخراج و در جای دیگری نیز نمی تواند فعالیت كند.

وزیر بهداشت تصریح كرد: البته تمام این اتفاقات به شرط اجرای فاز دوم برنامه هدفمندی یارانه ها و اختصاص شش هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت انجام می شود.

دستجردی خطاب به خبرنگاران گفت: اگر تخلفی درباره دریافت هزینه اضافی برای درمان مشاهده شد تخلف را برای پیگیری با شماره تلفن شبانه روزی 88363600 به وزارت بهداشت اعلام كنند.

**در زمینه تامین دارو و تجهیزات پزشكی مشكلی نداریم

وی در مورد تاثیر تحریم ها در قیمت دارو و تجهیزات پزشكی گفت: از نظر استراتژیك مشكلات ما حل شده است از نظر دارو و تجهیزات نیز مشكلی نداریم چرا كه ستاد تدابیر ویژه در وزارت بهداشت تشكیل شده تا روی قیمت گذاری تجهیزات پزشكی نظارت كند تا مردم دچار مشكل نشوند.

دستجردی با بیان اینكه برای واردات تجهیزات پزشكی ارز دولتی نداریم ،گفت: برای برخی داروها كه نتوانسته‌اند از ارز دولتی استفاده كنند از طریق یارانه كمك خواهیم كرد.

وی ادامه داد: دشمنانی وجود دارند كه می‌خواهند با جوسازی و ایجاد رعب و وحشت تقاضای كاذب در بازار ایجاد كنند ولی برای جلوگیری از این مساله داروی بیماران خاص و صعب العلاج را با مقدار محدود در مناطق مختلف كشور در اختیار دانشگاههای علوم پزشكی و داروخانه های خاص قرار داده ایم.

وزیر بهداشت گفت : هفته آینده رییس سازمان غذا و دارو جزئیات راه اندازی سامانه پاسخگویی به شكایات در حوزه سلامت برای مدیریت زنجیره ای توزیع دارو را اعلام خواهد كرد.

دستجردی افزود:با راه‌اندازی این سامانه دست دلالان دارو كوتاه شده و افراد در هر جا كه با كمبود دارو مواجه شوند، می‌توانند از طریق این شماره مشكل حود را حل كنند.

اجتمام**9105**1580



:: برچسب‌ها: هنر , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()