نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی ایتالیا(انسا)، یك كاروان متشكل از نظامیان ایتالیایی در افغانستان در منطقه تحت مسوولیت ایتالیا با بمب مورد حمله قرار گرفت.

با این حمله ، تیراندازی میان نظامیان ایتالیایی و طالبان رد و بدل شد و ایتالیایی ها حتی از یك فروند بالگرد 'مانگوستا A129' استفاده كردند.

این انفجار شب گذشته ساعت 23:30 به وقت محلی در حالی كه كاروان ایتالیایی در حال رفتن به سوی پایگاه امریكایی بود بوقوع پیوست.

مجروحان این حمله به بیمارستان منتقل شده اند و حال هر سه نظامی رضایت بخش گزارش شده است .

شمار قربانیان ایتالیایی در افغانستان تاكنون به 51 تن رسیده است.

شهروندان، احزاب و نمایندگان پارلمان ایتالیا بارها به حضور نظامی و همراهی با آمریكا در افغانستان اعتراض كرده اند.

ایتالیایی ها در محافل سیاسی و اجتماعی این كشور با اشاره به نظامیان ایتالیایی كه جان خود را در افغانستان از دست می دهند، تاكید كردند: جوانان ایتالیایی به علت شركت در ماموریتی كه هرگز نمی توان آن را ماموریت صلح در نظر گرفت، زندگی خود را از دست می دهند.

به گفته ایتالیایی ها، خروج نظامیان ایتالیایی ‌از افغانستان، ‌یكی از تعهدهای دولت ایتالیا بوده و اكنون در زمان بحران های سخت اقتصادی كه ایتالیا درگیر آن است،‌ باید بی شك به تعهدات خود عمل و نیروهای خود را از این كشور خارج كند.

اكثر قربانیان ایتالیایی درافغانستان در درگیری های مسلحانه كشته شده اند، اما مواردی نیز بر اثر تصادف، بیماری و حتی خودكشی درحین ماموریت به افغانستان، جان باخته اند.

ایتالیا با 4200 نیرو در ماموریت بین المللی 'Isaf ' در افغانستان حضور دارد.

اروپام ** 2171**1596



:: برچسب‌ها: بچه ها , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 127 128 129 130 131 ... 132 صفحه بعد