نوشته شده توسط : chudae

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری، "عوزی لانداو" به سوال "جمال زحالقه" نماینده کنست و رئیس فراکسیون تجمع پارلمانی درباره دلایل تصمیم وی مبنی بر انجام عملیات اکتشاف نفت و گاز در جولان سوریه پاسخ داد.



:: برچسب‌ها: اروپا , گربه , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش فارس به نقل از العالم، منابع پزشکی در عراق اعلام کردند که امروز 17 نفر در کرکوک کشته شدند که در بین افراد کشته شده 10 نفر از نیروهای امنیتی نیز بودند.



:: برچسب‌ها: مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

'سید شمس الدین حسینی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان آن كه، اقتصاد ایران، اقتصاد بسیار پر ظرفیتی است، اظهار داشت: با وجود این ظرفیت ها عملكرد اقتصاد ایران در مجموع حكایت از آن دارد كه اگر قرار باشد از تهدیدهای جدید كه با عنوان تحریم اقتصادی مطرح شده عبور كنیم، باید زمینه افزایش تولیدات خود را فراهم كنیم كه البته تا كنون نیز در این زمینه توفیق داشته ایم.

وی با بیان آن كه، تحریم ها از سال 85 تا كنون و به خصوص از سال 89 با تصویب قعطنامه 1929 وارد فاز جدید شده و بسیار شدت گرفته است، اظهار داشت: تحریم ها غیر منصفانه در سال های اخیر آمیخته با تحمیل های مستبدانه آمریكا به سایر كشورها شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: اگر بخواهیم درباره اقتصاد ایران قضاوت كنیم باید گفت كه اقتصاد ایران نه تنها در مقابل این تحریم ها مقاومت كرده است، بلكه عمق فعالیت ها به لحاظ داخلی سازی تقویت شده و این امر باید از این پس شدت گیرد.

وی اظهار داشت: باید تلاش شود كه بخش اقتصاد داخلی با توجه به تنگناهایی كه برخی از دولت های خارجی برای بخش تجارت خارجی ایجاد می كنند، گسترش یابد.

به گفته حسینی، اگر بخش جذب خارجی اقتصاد ایران با محدودیت مواجه می شود باید قدرت جذب داخلی اقتصاد ایران افزایش یابد.

وی ادامه داد: انجام این امر مستلزم آن است كه از ظرفیت های تولید داخل به نحو احسن استفاده كنیم و ذائقه مصرفی باید به سمت تولیدات داخل تغییر كند و این حركت دو سویه است كه باید سامان یابد.

سخنگوی اقتصادی دولت با تاكید بر این كه، باید كیفیت تولیدات داخلی افزایش یابد اظهار داشت: دولت نیز علاوه بر حمایت از تولید داخلی تلاش كند تا مصارف خود را معطوف به محصولات داخلی كند.

وی با اشاره به ویژگی های جغرافیایی و منابع انرژی ایران گفت: در مجموع ظرفیت های داخلی اقتصاد ایران می تواند شكوفا شود، همانطور كه تحریم نرم افزاری اقتصاد سبب شد تا جنبش نرم افزاری در اقتصاد ایران به ثمر برسد و ایران جزو 10 كشور برتر تولید علم در دنیا شود.

اقتصام**9141/1594



:: برچسب‌ها: جزیره , لندن , آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

امیرعبداللهیان روز شنبه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسكو و تهران دارای اصول مشتركی در قبال رویدادهای سوریه می باشند و هر دو كشور بر ضرورت متوقف شدن اقدامات تروریستی در سوریه تاكید دارند.

وی اظهار داشت: اختلاف نظری بین روسیه و ایران در قبال تحولات جاری سوریه وجود ندارد و موضع گیری های هر دو كشور در این زمینه بر هنجارهای بین المللی و ضرورت دفاع از حق قاكمیت كشورها برای مقابله با هر نوع تهاجم خارجی احتمالی مبتنی است.

وی اضافه كرد: تهران و مسكو حساب معارضین سوری را از گروه های تروریستی جدا می دانند و دو طرف در راستای ایجاد دولت آشتی ملی با معارضین ارتباط دارند و محور آن را اصلاحات بشار اسد و طرح شش ماده ای عنان می دانند.

دیپلمات ارشد كشورمان یادآور شد: متاسفانه برخی كشورها در تحولات جاری سوریه به دنبال ناامن كردن این كشور و به تبع آن كل منطقه هستند، اما ما ضمن حمایت از طرح اصلاحات بشار اسد و مردم فهیم این كشور از سوریه در محور مقاومت به طور قاطع حمایت می كنیم.

وی ادامه داد: شرایط فعلی سوریه پیچیده است و ما وضعیت حاكم بر این كشور و تلاش دولت برای كنترل ناآرامی ها را رو به جلو ارزیابی می كنیم و با شناختی كه از مردم، دولت و ارتش سوریه داریم، معتقدیم كه سوریه در مبارزه با تروریست ها در این مقطع نیز موفق خواهد شد.

وی تاكید كرد: البته همزمان با این اقدامات، ضرورت دارد كه طرح اصلاحات گسترده دولت قانونی بشار اسد در سوریه به پیش رود.

معاون وزیر امور خارجه كشورمان گفت: در این میان ضرورت دارد كه با انجام تلاش های سیاسی بین المللی، تحرك برخی مداخله گران خارجی برای به شكست كشاندن طرح های معطوف به انجام گفت و گو های فراگیر ملی در سوریه جلوگیری شود.

وی خاطرنشان كرد: سوریه همان گونه كه با سربلندی از توطئه 10 روز قبل دمشق بیرون آمد، در این مرحله نیز موفق خواهد شد، هر چند كه بدیهی است برخی تلاش های طرف های مقابل (گروه های تروریست) به طور پراكنده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این شرایط تهران و مسكو تمام تلاش خود را برای بكارگیری راهكارهای سیاسی و استفاده از پتانسیل های بین المللی برای كمك به مردم و دولت سوریه به منظور برون رفت از وضعیت فعلی به كار خواهند بست.

دیپلمات ارشد كشورمان در خصوص احتمال تهاجم نظامی به سوریه نیز اظهار داشت: ما حمله نظامی مستقیم به سوریه را منتفی می دانیم و در عین حال بر این باوریم كه اگر چنین اتفاقی روی دهد و سوریه هدف كشور یا كشورهای مشخصی قرار گیرد، نیازمند كمك ایران نخواهد بود.

وی اضافه كرد: دولت سوریه سال هاست كه برای پاسخ دادن به هر گونه تهاجم نظامی از سوی هر كشوری آمادگی كامل دارد و با توانایی و استعداد كامل به هر گونه اقدام نظامی احتمالی پاسخ دندان شكن خواهد داد.

وی در خصوص فعالیت گسترده گروه های تروریستی در سوریه علیه دولت این كشور نیز گفت: ما در مذاكرات با طرف های مختلف از جمله كوفی عنان نماینده ویژه دبیركل سازمان ملل در امور سوریه بارها تاكید كرده ایم كه بهترین راه كنترل تروریست ها در سوریه، بستن مرزها و تشدید كنترل بر آنهاست، اما مشكل اینجاست كه بسیاری از كشوهای همسایه سوریه حاضر به انجام چنین كاری نیستند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: مشكل تروریسم در سوریه از آنجا نشات می گیرد كه آمریكا و برخی كشورها با صدای بلند از ورود سلاح به سوریه حمایت می كنند.

حسین امیرعبدالهیان معاون وزیر امور خارجه كشورمان برای دیدار با مقام های ارشد و گفت و گو با آنان در خصوص تحولات جاری منطقه سفر یكروزه ای به مسكو داشت.

اروپام/518



:: برچسب‌ها: چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش فارس، عضو دفتر سیاسی حماس در واکنش به اوضاع اسفبار مسلمانان میانمار گفت: ما با نگرانی و اندوه فراوان قتل عام برادران مسلمان مان در میانمار را دنبال می کنیم، جنایتی که به خاطر آن و در پرتو سکوت و تبانی محافل بین المللی عرق شرم بر پیشانی بشریت می نشیند.



:: برچسب‌ها: آبی , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آسیای مرکزی، "ایگور پانکروتینکو" محقق و کارشناس برجسته روس ضمن یادداشت اختصاصی برای فارس، بحث پشت پرده عدم واگذاری سیستم S-300 به ایران، اقامه دعوای جمهوری اسلامی در این مورد به دادگاه بین‌المللی، وضع مجتمع صنایع نظامی روسیه و نفوذ عوامل غربی و رژیم صهیو‌نیستی در دولت این کشور را مورد بررسی قرار داده که در زیر با متن کامل آن آشنا خواهید شد.



:: برچسب‌ها: آلمان , وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، بنابر اعلام سایت رسمی سازمان حمل و نقل دریایی ترکمنستان در شش ماه اول سال جاری میلادی (2012) گردش کالا در بندر ترکمنباشی بیش از 216 میلیون تن برآورد شده‏ است.



:: برچسب‌ها: بارسلونا , معماری , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی مركز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات اقتصادی این مركز ضمن بررسی این طرح اعلام كرد: تامین مالی در صنعت نفت طی سال های اخیر با چالش هایی روبرو بوده و این در حالی است كه سرمایه گذاری در میادین مشترك نفتی و گازی ضروری و اجتناب ناپذیر است.

براساس این گزارش وزارت نفت با طراحی قرارداد جدیدی كه به «سلف نفتی» شهرت یافته درصدد جمع آوری وجوه مورد نیاز خود است. این قرارداد، قرارداد سلف موازی استاندارد به همراه دو اختیار در قالب شرط ضمن عقد است.

در این گزارش آمده است: هر چند تامین مالی پروژه های نفتی امری ضروری است، اما در مورد علل انتخاب این ابزار از میان ابزارهای موجود، وجود نماد دلاری برای معاملات این قرارداد، سودآوری و نقد شوندگی این اوراق و مباحث قانونی و بودجه ای مربوط به فروش نفت ابهاماتی وجود دارند كه در این گزارش به آن ها پرداخته شده است.

این گزارش می افزاید: بنا بر اطلاعات موجود، اوراق سلف موازی استاندارد به سبك پیشنهادی وزارت نفت تاكنون سابقه ای در دیگر كشورها نداشته است، اما بررسی آن ها از بعد مالی به عنوان یك نوآوری حاكی از جذابیت این طرح از نظر سودآوری است، البته بررسی درجه نقد شوندگی این اوراق نیازمند وجود اطلاعات دقیق در مورد نحوه قیمت گذاری در بازار ثانویه، شرایط و قدرت بازارگردان و مواردی از این قبیل است.

همچنین در بعد اقتصادی از یك سو نیاز شدیدی به سرمایه گذاری در بخش نفت وجود دارد و از سوی دیگر در شرایطی كه در بازار پول و سرمایه، گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری وجود ندارد و وجوه مردم روانه بازارهای ارز و طلا شده است.

معرفی این اوراق می تواند فضا را برای آرامش بازار ارز و سكه و نیز رونق بازار سرمایه فراهم آورد. البته در این مورد باید علت انتخاب این اوراق از میان سایر ابزارهای مالی (مثل اوراق مشاركت و صكوك) شفاف شود.

براساس این گزارش؛ از نظر قانونی و بودجه ای نیز باید به این نكته توجه داشت كه شركت ملی نفت ایران نمی تواند با تضمین دولت، دست به استقراض بزند و فقط اجازه دارد در محدوده سهم خود از انفال تولیدی در سال 1394(كه مشخص نیست دقیقا چه مقدار است) تعهد ایجاد كند.

از سوی دیگر اجرای این طرح، به دلیل آثار مالی فراتر از یك سال، نیاز به تصویب مجلس داشته و همچنین اجازه انتشار این اوراق باید به تصویب هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی برسد.

گزارش مذكور همچنین می افزاید: بورس كالایی و مبادلات موجود در آن از ساز و كار خاص خود پیروی می كند، این ساز و كار نیز به صورت مقررات (در قالب آیین نامه و دستورالعمل تدوین یافته) و مشخص است. لذا انجام هر معامله مرتبط با عرضه كالا از جمله عرضه سلف نفتی باید در چارچوب مقررات بورس كالایی صورت پذیرد. طبیعتا فرآیندهای اجرایی، كارمزدها ، نهادهای درگیر و ... طبق این مقررات تعیین می شوند و لذا ضروری است كه وزارت نفت نیز از آنها تبعیت كند.

سیام**1053/1594



:: برچسب‌ها: کریسمس , عکس , جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

همایون اردلان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره شکست علی مظاهری با ناداوری مقابل بوکسور کوبایی گفت: پس از اتفاقات رخ داده  فیلم مبارزات مظاهری را بررسی کردیم و ایرادهایی در مبارزات وی دیدیم، اما ایرادها از آنجا آغاز شد که بوکسور کوبایی مدام خطا می‌کرد و داور توجهی به خطاهای وی نداشت. بی‌اعتنایی‌های داور باعث شد روحیه بوکسور ایرانی به هم بریزد.



:: برچسب‌ها: سان , عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس همایش میقات صالحین با حضور هزاران بسیجی در قالب 481 حلقه از 72 پایگاه بسیج عصر روز گذشته در مصلای تهران و جنب نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار شد.



:: برچسب‌ها: دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()