نوشته شده توسط : chudae

محمود شیعی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد برتری 3 بر 2 مقابل گهر زاگرس، اظهار داشت: این پیروزی از نظر روحی و روانی خیلی به ما کمک کرد و نقطه شروع خوبی برای تیم پیکان بود اما نقطه عطف تیم محسوب نمی‌شود. مربیان و بازیکنان برای بهتر شدن تیم باید کار و تلاش بیشتری کنند. شکست گهر شوک روحی و روانی خوبی بود زیرا اگر تیم به باخت و امتیاز از دست دادن عادت کند شرایط برای کار سخت می‌شود.



:: برچسب‌ها: روز ,
:: بازدید از این مطلب : 1020
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در خصوص ماجرای سبد کالای ماه رمضان فرهنگیان که از سوی اتحادیه تعاونی‌های مصرف فرهنگیان کشور وعده توزبع آن در دو هفته پیش داده شده بود، اظهار داشت: موضوع سبد کالای ماه رمضان فرهنگیان در اختیار ما نیست و اقدامی است که برای تمام کارکنان دولت است.



:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب , رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 1037
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

 به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری ""، "گیدو وستروله" وزیر خارجه آلمان روز گذشته هشدار داد که لحن سیاستمداران اروپایی هنگام اظهار نظر درباره سیاستهای حوزه یورو و سیاستهای کلی اتحادیه اروپا بسیار خطرناک شده است.



:: برچسب‌ها: غذا , خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 1031
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

عباس سلیمی‌نمین کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره برخورد سنگین قوه قضاییه با فعالان رسانه‌ای کشور اظهار داشت: متأسفانه در ارتباط با برخورد برخی مقامات قضایی با رسانه‌ها شاهد شرایط خوبی نیستیم.



:: برچسب‌ها: ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 976
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمد‌حسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم سی‌ودومین سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی که عصر امروز دوشنبه در موسسه رویان برگزار شد، با بیان اینکه هر انسانی به میزان اصلاح خویش می‌تواند در انعکاس آیات نورانی قرآن نقش ایفا کند، گفت: اگر انقلاب و نظام اسلامی در دنیای امروز توانسته نقش ایفا کند این نقش به میزان آراستگی به آیات الهی بوده است.



:: برچسب‌ها: پرنده , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 1033
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی ، همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و به منظور ترویج شعایر اسلامی و به ویژه حجاب در سطح جامعه نمایشگاه حجاب و عفاف با حضور حجت‌‌الاسلام نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین و جمعی از مسئولان استانی در محوطه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) افتتاح شد.



:: برچسب‌ها: گل ,
:: بازدید از این مطلب : 1036
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی بورس تهران، حسن قالیباف اصل عصر دیروز در جلسه برگزاری داوری مسابقه بین المللی طراحی معماری ساختمان مرکزی ضمن بیان مطلب فوق گفت: پروژه ساخت و ساز ساختمان جدید برای بورس برکت داشته است و تجربه خوبی برای بورس بوده است. در چند سال گذشته اتفاقات زیادی در بازار سرمایه رخ داده که موجب شده اهمیت بازار سرمایه در اقتصاد ملی افزایش یابد و جایگاه والایی در اقتصاد و درکشورمان داشته باشد.



:: برچسب‌ها: هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 1006
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری منابع آگاه بحرینی اعلام کردند که دستگاه امنیت رژیم آل خلیفه در تازه‌ترین اقدام خود، بازداشت‌شدگان سیاسی این کشور را به دلیل درخواست تلاوت قرآن به زندان‌های انفرادی منتقل کرده است.



:: برچسب‌ها: کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 769
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

شانزدهم مردادماه امسال برابر است با بیستمین سالروز قتل فریدون فرخزاد، شاعر، ترانه خوان و شومن ایرانی در آلمان و جا دارد کمی در زندگی هنری و رسانه ای او دقیق شویم.

فریدون نه در سال های شکوفائیِ سال های پیش از انقلاب توانست آن گونه که باید نظر جامعه روشنفکری ایران را به سوی خود جلب کند و نه در سال های پس از مرگ، در غربت آن گونه که شاید شناخته و شناسانده شده است.

با این همه شوها و ترانه های او دوستداران بسیار پیدا کرد. فریدون فرخزاد که در سال ۱۳۱۷ در تفرش زاده شده بود، در سال ۱۳۳۷ برای ادامه تحصیل رهسپار آلمان شد و در رشته علوم سیاسی دانشگاه مونیخ ثبت نام کرد. زبان آلمانی را که فراگرفت پیش از آن که به درس و مدرسه اش بیندیشد، گرفتار وسوسه شاعری شد. پیش از آن در ایران، تمرین هائی در شعر کرده بود ولی با آشنائی با شعر و شاعران آلمانی، رغبت بیشتری به آن پیدا کرد، به ویژه که پیش از او سیروس آتابای با شعرهای آلمانی اش توجه محافل ادبی را به سوی خود کشانده بود. آشنائی و ازدواج با دختری که او نیز فارغ التحصیل زبان و ادبیات آلمانی بود، کار را یکسره کرد و فریدون نخستین مجموعه شعری خود را با عنوانِ "فصلی دیگر" با مقدمه ای از "بوبروفسکی" شاعر- ناقد آلمانی انتشار داد. بوبروفسکی با اشاره به فریدون و سیروس آتابای نوشته بود که: این شاعران ایرانی به ما نشان داده اند که در دنیای مملو از وحشت جنگ، هنوز می توان زیست!

فروغ فرخزاد، خواهر فریدون در آن سال ها که خود در ایران به راه شهرت می رفت، با خواندن برگردان شعرهای فصلی دیگر برای او نوشت: "عالی است....تعجب می کنم که تو این هشیاری و ادراک و حس را از کجا آورده ای...به تو نمی آید فریِ خرِ من..!"

حسین منصوری پسر خوانده فروغ و مترجم شعرهای آلمانی فریدون، می گوید: "اگر فریدون در آلمان مانده بود و کار شعر را ادامه می داد، امروز از چهره های شعر معاصر این سرزمین به شمار می رفت."

چرا فریدون چنین نکرده و عرصه شعر آلمانی را با همان یک مجموعه کوچک ترک کرده است، به قول منصوری پرسشی است که پاسخ نگرفته است. فریدون نه تنها عرصه شعر را که حقوق سیاسی را نیز رها کرد و به ایران بازگشت. به حدس می توان گفت که گمان می کرده در ایران شعرش برد بیشتری پیدا می کند. با آن که فروغ، او را از بازگشت برحذر می داشته است:

یادبود فریدون فرخزاد در بیستمین سالگرد ترور او

یست سال پیش بود که خبر مرگ فریدن فرخزاد بسیاری را متحیر کرد. هنرمند، گوینده رادیو و تلویزیون، و فعال سیاسی ایرانی درخانه اش در بن آلمان به طرز فجیعی به قتل رسید.

برای پخش این فایل، نرم افزار "جاوا اسکریپت" باید فعال شود و تازه ترین نسخه "فلش" نیز نصب شده باشد

"فری جان عزیزم....دو سال است که به آلمانی شعر می گوئی و برای خودت آدمی شده ای...من ده سال است که شعر می گویم و هنوز وقتی احتیاج به پنجاه تومن دارم باید سر خود را بگیرم از بدبختی گریه کنم...تو در محیط پیشرفته ای داری زندگی می کنی، کار می کنی، موفق هم هستی دیگر چرا می خواهی بیائی میان یک عده احمق شهرت پیدا کنی. این برای تو چه ارزشی دارد؟"

منصوری دو علت برای بازگشت فریدون و یا تسریع در آن یافته است: تولد فرزندش در سال ۱۳۴۵ و مرگ خواهرش در سال ۱۳۴۶.

فریدون در بازگشت به ایران از همان روزهای اول دریافت دیگر در عرصه شعر جائی نخواهد یافت. ولی یکی دو عرصه دیگر را پذیرای حضور خود دید: ترانه و شو، که جایگاه پر مخاطب ترانه باشد. او نیز در جستجوی مخاطب انبوه بود. خودش در جائی گفته است:

"دیپلمات شدن کار طبیعی من نبود. نمی توانستم با مردم مستقیما در تماس باشم. تماس مستقیم و مستمر با مردم چیزی بود که همیشه دلم می خواست و هیچ چیز هم مثل شوهای تلویزیونی رابطه مستقیم برقرار نمی کرد..."

بعد می گوید: شوها به دو دسته تقسیم می شوند: "پائین" و "بالا" و من دنبال دومی بودم. سعی کردم از راه شو، به آن چه که می خواهم برسم. یعنی نزدیک شدن به مردم. در یک برنامه سه ساعته تلویزیونی پر از خنده و شوخی و رقص و آواز، مردم را متوجه مطالبی بکنم که ارزش فکر کردن دارد...در حقیقت من همان "حقوق سیاسی خوانده ای" هستم که شو اجرا می کند!

شو در عین حال عرصه بسیار مناسبی بود که فریدون در آن قریحه ترانه پردازی خود را آزمایش کند. ترانه های او یا پیوندی بود از ترانه های شهرت یافته جهانی و متن فارسی و یا ترانه هائی دست اول با آهنگ و شعر خود او. در هر دو نوع، چیزی که بیش از همه مورد توجه او قرار داشت، ریتم های سرزنده و برانگیزاننده ترانه ها بود که جوانان را نیز به سوی او می کشانید. چند آهنگ شانسونی نیز روی عاشقانه های فروغ نهاده که با روح آن ها سازگار است. فراگیرترین ترانه فریدون شاید، "ای شرقی غمگین" باشد که متن آن از ایرج جنتی عطائی است و لایه ای از "تعهد" نیز به آن تنیده شده است:

«ای شرقی غمگین/ تو مثل کوه نوری/ نذار خورشید مون بمیره/

تو مثل روز پاکی/ مثل دریا مغروری/ نذار خاموشی جون بگیره/

ای شرقی غمگین/ زمستون پیش رومه/ با من اگه باشی/ گِل و بارون کدومه/

آواز دست ما می پیچه تو زمستون/ ترس از زمستون نیس/ که آفتابش رو بومه../»

ترانه آواز خوان نیز خالی از حرف های متعهدانه نیست:

«من می خونم/ آواز من عشق منه/ مثل عشقِ پرنده ای به پرواز/

صدام چه خوب چه بد/ صدا بهانه س/ حرف می زنه آواز خون نه آواز/

سکوت شبانه می شکنه با آوازِ من/ می خونم/ پرنده ام/ یک پرنده/

آوازِ من، پروازِ من/ می دونم/ می خونم، منم، من!...»

فریدون در شوهای خود تنها خود نمی خواند. درها را باز کرده بود به روی جوانانی که گام در راه خواندن نهاده بودند. البته شهرت یافتگان نیز بدشان نمی آمد روی صحنه "میخک نقره ای" (شوی فریدون فرخزاد) روبروی فریدون بایستند و با او حرف بزنند. با این همه همانگونه که در آغاز اشاره کردیم، لایه ای از بد گمانی پای روشنفکران را می بست که نتوانند در او و کارهائی که می کند، بیشتر تامل کنند. بازار شایعات نمی گذاشت. خود او گفته است:

شایعه سازی در کشور ما شکل بدی دارد. از روی حسادت و بغض و کینه بیشترین نسبت ها را به آدم می دهند...درباره فروغ هم همین حرف ها بود. او را تا حد یک زن هرزه پائین آوردند..من حتی اعتقاد دارم که فروغ بر اثر تصادف اتومبیل نمرد، شایعات او را کشت...!

فریدون تا سر بجنباند و بخواهد در برابر شایعات از خود دفاع کند، انقلاب اسلامی سربرآورده بود و دیگر نه از تاک نشان ماند و نه از تاک نشان!

فریدون هم به ناگزیر چون بسیاری دیگر از اهل هنر و فرهنگ به تبعیدی ناخواسته تن داد و از نو رهسپار آلمان شد. او در این فرصت تازه نه به سراغ رساله دکترای خود رفت و نه از نو به شعر آلمانی روی آورد. در سال های برونمرزی تنها یک مجموعه شعر به فارسی انتشار داد با این عنوان شگفت: در نهایت جمله آغاز است عشق.

فریدون این بار هر چه نیرو داشت در راه مبارزه با رژیم جمهوری اسلامی به کار گرفت. سازمان های اپوزیسیون را از نزدیک بررسی کرد، سخنرانی های مستمر در همه شهرهای اروپا برگزار کرد و ترانه های سیاسی آفرید. ترانه های او نقشی چشمگیر در برانگیختن ایرانی های خارج از این کشور ایفا کرده است.

در واقع می توان گفت شیوه برخورد فرهنگی نظام با فریدون، از یک ترانه خوان و شومن ذاتا غیر سیاسی، یک مبارز دلاور سیاسی پدید آورد. مبارزی که شاید دیگر باید از سر راه برداشته می شد. چند هموطن تازه آشنا با قرار قبلی و به عنوان میهمان به خانه اش در شهر بن آلمان رفتند. در نخستین فرصت به او حمله بردند و شکمش را دریدند و زبان و گوش و دماغش را بریدند.



:: برچسب‌ها: به من ,
:: بازدید از این مطلب : 1501
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، در روزهای اخیر برخی تصمیمات سیاسی در نرخ ارز بازار سکه و دلار را با نوسان روبه رو کرد و امروز نیز برنامه‌های بانک مرکزی برای افزایش نرخ ارز مرجع، بازار سکه آتی را با رشد 8 تا 22 هزار تومانی در هر قرارداد روبه‌رو کرد.



:: برچسب‌ها: سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 818
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()