بندرعباس، فعال‌ترین مرز ترانزیتی كشور است
نوشته شده توسط : chudae

'كوروش جهانبخش' روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به سهم عمده حمل و نقل جاده‌ای كشور در جابجایی كالا دراین مدت گفت: هرمزگان به ویژه بندرعباس با عنایت به وجود زیرساخت‌ها و امكانات مناسب جاده‌ای و بندری از جمله بندر شهید رجایی، بیشترین سهم ترانزیت كشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته مدیركل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان، در مدت یادشده از مجموع سه هزارو40 هزار تن كالای ترانزیتی خروجی 862 هزار تن معادل 28 درصد از بندر امام، 452 هزار تن معادل 15 درصد از بندرعباس، 220 هزار تن معادل هفت درصد از دوغارون و 50 درصد از سایر مرزها خارج شده است.

وی با بیان اینكه این جایگاه از بین32 مرز فعال كشور شامل 22 مرز زمینی و 10 مرز آبی، به دست‌ آمده است، افزود: پس از بندرعباس مرزهای پرویزخان و باشماق در كردستان، بازرگان در آذربایجان‌غربی و سرخس در خراسان ‌رضوی به ترتیب با 24، 11، 9 و 9 درصد به عنوان فعال ترین مرزهای كشور در ورود كالاهای ترانزیتی به شمار می‌رود.

این مسئول همچنین یادآور شد: در سه ماهه نخست سالجاری از میزان سه میلیون و40 هزارتن كالا ترانزیتی حمل شده،861 هزار و364 تن كالا از مرز بندرعباس و 727 هزار و721 تن از مرز پرویزخان و مابقی از سایر مرزهای كشور وارد شده است.

جهانبخش گفت:15 درصد از كالاهای ترانزیتی از پنج مرز مزبور و بیش از 596 هزار تن از سایر مرزها وارد كشور شده است.

وی افزود: عمده‌ كالاهای ترانزیت شده در این مدت كالاهایی نظیر مواد سوختی، انواع پنبه،كالای ساختمانی، لوازم خانگی، وسایل نقلیه باری و مسافری است.ك/3

7192/668





:: برچسب‌ها: آب , د ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: