رشد سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین كاهش یافت
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش روز سه شنبه ایرنا در ماه گذشته میلادی چین تنها 12 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی موسوم به ' اف.دی.آی ' جذب كرد كه بیانگر شش ممیز 9 دهم درصد كاهش در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته است.

این كشور در شش ماه اول سال جاری میلادی نیز 59 میلیارد و 100 میلیون دلار سرمایه گذاری اف دی آی جذب كرده است كه این رقم هم سه درصد كاهش در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای اعلام كرد كه سرمایه گذاری كشورهای اروپایی در چین رو به كاهش است و در شش ماه اول سال جاری میلادی نزدیك به 5 درصد كاهش داشته است.

در همین حال در ماه گذشته میلادی دو هزار و 444 شركت خارجی در چین ثبت شد كه 16 و نیم درصد كمتر از ماه ژوئن سال 2011 بوده است.

در شش ماه اول امسال یازده هزار و 705 شركت با سرمایه خارجی در چین تاسیس شد كه 13 درصد از دوره مشابه سال قبل كمتر بوده است.

در همین حال اداره آمار ملی چین اعلام كرده كه رشد اقتصادی این كشور در ماه گذشته میلادی تنها 7 ممیز شش دهم درصد بوده است كه پایین ترین رقم از سال 2008 میلادی تاكنون است.

' ون جیا بائو ' نخست وزیر چین این هفته در جریان سفرهای استانی خواستار تلاش مشترك همه مسوولان و بخشهای بازرگانی برای جلوگیری از افول اقتصادی در چین شد.

وی اذعان كرد كه اقتصاد كشورش روزهای تیره تری در پیش دارد.

كاهش تقاضا برای كالاهای چین در غرب و بحران در اروپا و آمریكا اقتصاد چین را بتدریج به دوره ای بحرانی كشانده است.

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: آبی , شهری , جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: