آغاز دور جدید اعتراضات به اقدامات ریاضتی دولت اسپانیا
نوشته شده توسط : chudae

معدنکاران اسپانیا از کاهش یارانه‌های دولتی ناراضی هستند

ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا امروز چهارشنبه ۱۱ ژوئیه با حضور در پارلمان، جزئیات طرح‌های جدید دولت برای اعمال تمهیدات ریاضتی جدید در بخش اقتصادی را اعلام کرد.

بر اساس تصمیم دولت اسپانیا، مالیات بر فروش تا ۲۱ درصد افزایش پیدا می‌کند؛ از پاداش کریسمس بسیاری از کارگران کاسته می‌شود و حقوق و دستمزد کارمندان دولت در بسیاری از مناطق اسپانیا کم می‌شود. این کاهش دستمزد، در برخی موارد حتی تا یک سوم درآمد کنونی کارکنان دولت خواهد بود.

اقدامات ریاضتی که دولت اسپانیا به دنبال اجرای آنهاست، بخشی از تعهدات این کشور در قبال دریافت کمک مالی از کشورهای حوزه یورو و تمدید مهلت این کشور برای کاهش کسری بودجه است.

آقای راخوی در شرایطی در پارلمان اسپانیا حضور یافت که صدها معدنکار این کشور به مادرید رفته و در اعتراض به کاهش یارانه‌های دولتی دست به تظاهرات زده‌اند.

وزیران اقتصاد و داریی حوزه یورو با پرداخت ۳۰ میلیارد یورو برای کمک به بهبود وضعیت شبکه بانکی اسپانیا و نیز تمدید مهلت این کشور تا سال ۲۰۱۴ میلادی برای اعمال اقدامات ریاضتی به منظور کاهش کسری بودجه موافقت کرده‌اند.

تحلیلگران می‌گویند که رهبران کشورهای اروپایی انتظار دارند دولت اسپانیا طرح قابل قبولی را برای کاهش کسری بودجه دولت ارائه کند.

آقای راخوی روز شنبه هشدار داد که اقدامات ریاضتی بیشتری در پیش است.

نرخ بیکاری در اسپانیا ۲۴ درصد اعلام شده و آغاز روند کاهش قابل توجه هزینه‌های دولتی زمینه‌ساز شکل‌گیری اعتراضات خیابانی در هفته‌های گذشته بوده است.

تظاهرات

همزمان با حضور نخست‌وزیر اسپانیا در پارلمان، معدنکاران این کشور در حال آماده شدن برای برگزاری تجمعی اعتراضی در مادرید بوده‌اند. اتحادیه‌های برگزارکننده امیدوارند که دست‌کم ۲۵ هزار نفر در این تجمع شرکت کنند.

بسیاری از معدنکارانی که هم‌اکنون در مادرید هستند، خود را با پای پیاده از صدها کیلومتری شمال اسپانیا به این شهر رسانده‌اند. پیش از این، تجمع اعتراضی آنها در محوطه بیرون معادن در شمال اسپانیا با درگیری‌هایی با نیروی پلیس همراه بود.

این معدنکاران به طرح دولت برای کاهش یارانه‌های صنعت زغال‌سنگ از ۳۰۱ میلیون یورو در سال گذشته به ۱۱۱ میلیون یورو در سال جاری معترض هستند.

اتحادیه‌های کارگری گفته‌اند که این کاهش بودجه، شغل ۳۰ هزار نفر را تهدید می‌کند و می‌تواند صنعت زغال سنگ را هم نابود کند.

در مقابل، دولت اسپانیا گفته است که این صنعت سود کم و سهم اندکی در اقتصاد این کشور دارد و یارانه‌های پرداختی به این بخش نامتناسب و بیش از میزانی است که باید باشد.

معدنکاران معترض نیمه شب دیشب در حالی که کلاه‌های ایمنی خود را با چراغ‌های روشن به سر داشتند، در خیابان‌های مادرید حضور یافته‌اند.





:: برچسب‌ها: مربع , مردم , کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: