وزیر ارشاد: معاونت قرآن و عطرت در این وزارتخانه ایجاد می شود
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا، 'سید محمد حسینی' عصر دوشنبه با بیان این مطلب در مراسم اختتامیه دومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران در تالار وحدت، خاطر نشان كرد: ایجاد این معاونت در راستای گسترش فرهنگ قرآنی، روز گذشته در جلسه هیات دولت تصویب شد.

وی همچنین گفت: حضور میلیونی مردم در نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران مسوولیت مسوولان را سنگین تر می كند و باید با پشتكار بیشتری در این عرصه گام برداریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به ارسال 190 اثر به این جشنواره یادآور شد: تولید 30 بازی ایرانی در این نمایشگاه و برگزاری این نمایشگاه در فضایی به مراتب بزرگتر از سال گذشته (چهار برابر بیشتر) جای خوشحالی دارد.

وی به نظرسنجی صورت گرفته از بازدیدكنندگان نمایشگاه اشاره و اظهار كرد: رضایت مندی 85 درصدی از مكان برگزاری این جشنواره و رضایت مندی 89 درصدی از زمان برگزاری این رویداد فرهنگی نشان از تلاش های ارزنده دست اندركاران دارد.

حسینی به حضور 130 موسسه و شركت بازی ساز در نمایشگاه اشاره و از هنرجویانی كه با 25 بازی رایانه ای جدید در نمایشگاه حاضر بودند، تشكر و قدردانی كرد.

وی بخش خانواده را با كیفیت ترین بخش نمایشگاه دانست و ادامه داد: حضور خانواده ها در كنار فرزندانشان در نمایشگاه بازی های رایانه ای نشان از رضایتمندی آنان دارد كه برای حضور مضاعف والدین در كنار نوجوانان و جوانان باید فرهنگ سازی را در سطحی گسترده دنبال كنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فروش 100 هزار نسخه بازی ایرانی در نمایشگاه اشاره و تصریح كرد: امسال بخش ایده های قرآنی به نمایشگاه اضافه شد كه آنرا در نمایشگاه قرآن ادامه خواهیم داد.

حسینی ادامه داد: ارتباط با هنر، آموزش، قرائت و حفظ از جمله وظایف این معاونت است كه به چنین جشنواره هایی خلاصه نمی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره هایی پیرامون مباحث عنوان شده و ساخت بازی هایی برگرفته از داستان های قرآنی از جمله فعالیت های این معاونت خواهد بود.

حسینی همچنین تاكید كرد: شهرك های بازی، سخت افزار و نرم افزارهای مناسب در صنعت بازی از معیارهای مهم برای برگزاری چنین جشنواره هایی است كه باید در سال های آتی به طور دقیق لحاظ شود.

وی با تاكید بر اینكه كشورهای اسلامی توقع ارائه بازی هایی با سطح بالا را از ایران دارند ادامه داد: می توانیم با بهره گیری از تجربیات آنها و بهره گیری از علم روز در دانشگاه های كشور، صنعت بازی سازی را ارتقاء دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص محتوای بازی های رایانه ای یادآور شد: تاریخ صدر اسلام، عملیات دفاع مقدس، تاریخ انقلاب اسلامی، آثار قرآنی و فرهنگی غنی ایرانی، بهترین موضوعات برای ساخت بازی ها و انعكاس فرهنگ ایران اسلامی به سراسر دنیا است.

فراهنگ**1355**1597





:: برچسب‌ها: انگلستان , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: