كشورهای توسعه یافته بیشترین نقش را در تغییرات آب وهوایی دارند
نوشته شده توسط : chudae

'مایت انكوانا ماشابانه' وزیر امور خارجه افریقای جنوبی روز یكشنبه در نشستی با دست اندركاران بخش های عمومی این كشور ؛ تصریح كرد : كشورهایی با استاندارد بالای زندگی از جمله كشورهای اروپایی ؛ آمریكای شمالی و ژاپن؛ بیشترین مسوولیت و نقش را در ایجاد تغییرات اب و هوایی از جمله انتشار گازهای گلخانه ای داشته اند.

وزیر امور خارجه افریقای جنوبی گفت كه ثروت های بدست آمده از سوی این كشورها حاصل انتشار مقادیر بسیار زیادی از گازهای گلخانه ای آن هم بدون هیچگونه نظارت و محدودیت بوده است.

وی اضافه كرد: كشورهای در حال توسعه در حال حاضر از اینكه مجبور شوند فعالیت های صنعتی و نیز صنایع نوپای خود به منظور كاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای را محدود كنند ؛ نگران هستند ضمن اینكه انتخاب دیگری نیز ندارد.

وزیر خارجه افریقای جنوبی افزود: كشورهای درحال توسعه در عمل ناامید از اجتناب از آلودگی به واسطه كاستن از توسعه صنعتی شان هستند.

وی در همین حال گفت كه تغییرات آب وهوایی كه بحثی محوری در مباحث جهانی است ؛ روی موضوع فقر فوق العاد ه تاثیر گذار است.

'انكوانا ماشابانه اضافه كرد : این تغییرات بر روی مبارزه و جنگ ما با فقر و تمامی تلاش هایمان دراین راستا ؛ تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وزیر خارجه افریقای جنوبی گفت : در حالی كه ما دشمنی به نام تغییرات آب و هوایی داریم باید ریشه های این تغییرات را بشناسیم .

به گفته وزیر شركت های عمومی افریقای جنوبی هدف از این نشست رسیدن به یك راه حل میانه برای كاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای ازسوی این شركت های بزرگ است.

افریقای جنوبی به عنوان بزرگترین قدرت اقتصادی قاره افریقا به دلیل اتكای آن به انرژی حاصله از سوخت های فسیلی خصوصا زغال سنگ ؛ یكی از 30 كشوری است كه بیشترین گازهای گلخانه ای را در دنیا منتشر می كند.

1552 ** 1917





:: برچسب‌ها: سان , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: