بانك اطلاعات مشاغل زنان منتشر شد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،'فاطمه مقیمی' شامگاه پنجشنبه در مراسم رونمایی از بانك اطلاعات مشاغل بانوان به نام 'شهربانو'كه در محل موسسه بین المللی توسعه فناوری بنیاد صالحین برگزار شد،افزود: هم اكنون زنان فقط یك دهم ثروت و یك صدم مالكیت را در جهان به خود تخصیص داده اند.

وی تاكید كرد: توسعه در هر كشوری بستگی به سرمایه انسانی دارد و سرمایه انسانی بدون در نظر گرفتن زنان نادرست است.

به گفته مقیمی، اشتغال رابطه مستقیمی با موضوع توسعه دارد و كارآفرینی موتور محركه توسعه بشمار می رود.

این كارآفرین برتر كشور یادآور شد: یكی از مهمترین اقداماتی كه در زمینه توسعه برنامه ریزان اقتصادی و اجتماعی هر كشور باید انجام دهد توانمند سازی جوانان و زنان است.

وی با اشاره به كتاب شهربانو گفت: اطلاعات كتاب یاد شده در مدت سه سال جمع آوری شده كه در 600 صفحه تحریر شده است اما این كتاب تا یكهزار صفحه نیز امكان جمع آوری اطلاعات در خصوص مشاغل زنان را دارد.

به گفته مقیمی، بانك اطلاعات مشاغل بانوان تهران، كتابی است مرجع كه معرف بانوان شاغل در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و ... می باشد.

وی در ادامه بیان داشت: مخاطب با استفاده از این كتاب با خدمات، محصولات و جایگاه بانوان در جامعه آشنا می شود.در فاز نخست این كتاب مشخصات بانوان شاغلی كه تحت نظارت انجمن صنفی و یا اتحادیه­ای در حال فعالیت می باشند، به صورت رایگان انتشار یافته است.

وی گفت: همچنین اطلاعات بانوان با هماهنگی اتحادیه های ذیربط و مراجع ذیصلاح و یا با اجازه رسمی از بانوان ثبت خواهد شد.

وی اظهار امیدواری كرد: پس از انتشار شماره اول شهربانو، با اجرای چند فراخوان عمومی-رسانه ای، اطلاعات بانوانی كه به صورت غیر رسمی مشغول به فعالیت هستند را كسب كرده و بعد از انجام هماهنگی­های لازم با مراجع قانونی و امنیتی ، جهت جلوگیری از هرگونه مزاحمت و سوءاستفاده از اطلاعات این دسته از زنان ، نسخه دوم شهربانو راهی بازار شود.

اقتصام ** 9123 **1319





:: برچسب‌ها: به من , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: