بیشترین پذیرش كنكور 91 در گروه ریاضی و كمترین علوم تجربی
نوشته شده توسط : chudae

' حسین توكلی' روز پنج شنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: براساس ظرفیت هایی كه تاكنون از طرف دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی كشور به سازمان سنجش اعلام شده است از مجموع یك میلیون و 66 هزار داوطلب آزمون سراسری امسال نزدیك به 660 هزار نفر از آنها پذیرفته خواهند شد.

وی با بیان اینكه شانس قبولی در گروه های آزمایشی مختلف كنكور متفاوت است،‌گفت: درمجموع 70 درصد داوطلبان شانس قبولی برای ورود به دانشگاه از طریق كنكور 91 را دارند اما این احتمال برای داوطلبان گروه های مختلف یكسان نیست به عنوان مثال، 25 درصد داوطلبان علوم تجربی در این آزمون پذیرفته می شوند.

به گزارش ایرنا ، از مجموع شركت كنندگان كنكور سراسری سال جاری ،449 هزار و 955 نفر در گروه علوم تجربی ، 260 هزار و 55 نفر در گروه ریاضی ،‌325 هزار و 135 نفر در علوم انسانی ، 17 هزار و 858 نفر در گروه هنز و 13 هزار و 138 نفر در گروه زبان های خارجی با یكدیگر به رقابت می پردازند .

توكلی افزود: بر اساس ظرفیت های ایجاد شده در آزمون سراسری امسال، 218 هزار داوطلب در گروه علوم ریاضی و فنی، 170 هزار داوطلب در گروه علوم انسانی، 145 هزار داوطلب در چند‌ گروهی‌ها، 88 هزار داوطلب در گروه علوم تجربی،21 هزار داوطلب در گروه آزمایشی هنر و 18 هزار داوطلب در گروه آزمایشی زبان های خارجی پذیرفته خواهند شد.

وی یادآور شد: امسال با اینكه تعداد داوطلبان كنكور نسبت به سال 90 حدود 66 هزار نفر كاهش یافته ،‌اما نزدیك به 100 هزار نفر به ظرفیت پذیرش در مقایسه با سال قبل اضافه شده است.

آزمون سراسری سال 91 از صبح امروز هشتم تیرماه با رقابت داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی در 346 حوزه امتحانی داخل و 28 حوزه امتحانی خارج كشور به صورت همزمان آغاز شده است و رقابت داوطلبان این گروه ساعت12.10 امروز پایان می یابد.

سوالات عمومی و اختصاصی داوطلبان آزمون سراسری، 2 ساعت بعد از پایان فرایند برگزاری آزمون گروه آزمایشی آنها بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد.

داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز در بعدازظهر امروز پنج شنبه، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در نوبت صبح جمعه 9 تیر ماه، داوطلبان گروه آزمایشی زبان های خارجی در بعدازظهر جمعه و گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح شنبه 10 تیر ماه به رقابت با یكدیگر خواهند پرداخت.

كلید تصحیح سوالات عمومی و اختصاص تمام گروه های آزمایشی آزمون سراسری سال 91 نیز از ساعت 15 روز یكشنبه 11 تیر ماه از طریق پایگاه اینترنتی سنجش قابل مشاهده و دسترسی خواهد بود.

نتایج اولیه داوطلبان آزمون سراسری به همراه كارنامه آنها نیمه مرداد ماه منتشر می شود و داوطلبان مجاز نیز از 17 تا 23 مرداد ماه باید برای انتخاب رشته الكترونیكی آزمون خود اقدام كنند.

نتایج نهایی آزمون و انتشار فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های متمركز آزمون سراسری سال 91 در فاصله زمانی 15 تا 17 شهریور ماه بر روی پایگاه اینترنتی سنجش قرار خواهد گرفت.

فراهنگ**1055**1601





:: برچسب‌ها: قرمز , آبی , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: