دستگاه‌های اجرایی ملزم به معرفی یك وب‌گاه اصلی شدند
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا و به نقل ازواحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، 'احمد بزرگیان' روز دوشنبه تاكید كرد كه تحقق دولت الكترونیك در كشور بدون داشتن وب‌گاه‌های مناسب دستگاه‌های اجرایی ممكن نخواهد بود.

وی تعدد وب‌گاه‌ها و نبود انسجام ارائه خدمات الكترونیكی از سوی دستگاه‌های اجرایی را از جمله مواردی عنوان كرد كه سبب سردرگمی مردم در ارائه دریافت خدمات الكترونیك شده است و اظهار داشت: هم اكنون تمامی دستگاه‌های اجرایی و حاكمیتی در كشور دارای وب‌گاه هستند و بر این اساس گروه‌هایی نیز برای پایش و رسیدگی به وضعیت این وب‌گاه‌ها تشكیل شده است كه به صورت مداوم آن‌ها را رصد می‌كنند تا از نظر كیفی فرآیندهای مربوطه را ناقص طی نكرده باشند.

بزرگیان گفت : یكی از برنامه‌های ما این است كه دستگاه‌ها را ملزم كنیم تا هركدام یك وب‌گاه اصلی را برای ارایه خدمت معرفی كنند و پس از آن به صورت لینك و یا به صورت مشاركت اطلاعاتی از مابقی وب‌گاه‌های فرعی، سایر خدمات را ارائه دهند. در این راستا پیش‌بینی می‌شود كه با راه‌اندازی پرتال 'مردم' به عنوان درگاه جامع خدمات الكترونیك بتوانیم انسجام دستگاه‌ها را در این زمینه فراهم كنیم .

وی با اشاره به اینكه در مراحل بعدی دستگاه‌ها ملزم به رعایت یكسری اصول خواهند شد، گفت: در راستای برنامه تحول اداری از دستگاه‌ها خواسته شده است كه بانك‌های اطلاعاتی و سایت‌های خدمات الكترونیكی خود را تهیه و ارائه دهند و در مراحل بعدی دستگاه‌ها را مكلف خواهیم كرد كه بر اساس استانداردها و ارزیابی‌های صورت گرفته وب‌گاه‌های خود را اصلاح كنند و حتی برای وب‌گاه‌ها نمره در نظر گرفته خواهد شد كه اگر انتظارات مدنظر تحقق پیدا نكنند، با آن‌ها برخورد اداری صورت می‌گیرد.

بزرگیان ادامه داد: برای آنكه دولت الكترونیك را در كشور تحقق بخشیم باید سایت‌ها و وب‌گاه‌های مناسب از طریق دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود، اما اكنون می‌بینیم، به دلیل وجود تنوع و ویژگی‌های خاص در پرتال خدمات‌رسانی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های دولتی و حاكمیتی كه بر اساس برنامه‌ریزی‌های متفاوت دستگاه‌ها صورت گرفته، بسیاری از مردم در دسترسی به این وب‌گاه‌ها و خدماتی كه از سوی این وب‌گاه‌ها ارائه می‌شود با مشكل مواجه شده‌اند؛ چرا كه دسترسی به بسیاری از این وب‌گاه‌ها آسان و شفاف نبوده و چارچوب‌های اصلی در آن رعایت نشده است.

وی خاطرنشان كرد: جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های حاكمیتی می‌تواند در راستای یكنواخت كردن، هماهنگ كردن، به روز كردن اطلاعات وب‌گاه‌های خدماتی و اطلاع‌رسانی و رعایت ویژگی‌های خاص وب‌گاه‌ها قدم موثری بردارد.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور در پایان تاكید كرد: این جشنواره با این هدف برگزار می‌شود كه علاوه بر ارزیابی وب‌گاه‌ها، از نظر رقابتی نیز دستگاه‌ها بتوانند فعالیت داشته باشند؛ در این راستا یك سری مدل‌ ارائه خواهد شد و شاخص‌های ویژه هر وب‌گاه برای اطلاع‌رسانی و خدمت‌رسانی مشخص خواهد شد كه بر اساس آن دستگاه‌ها وب‌گاه‌های خود را تنظیم ‌كنند.

اقتصام **1579 **1561





:: برچسب‌ها: آسیا , استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: