كتاب شكوفایی شخصیت و امام خمینی (س) منتشر شد
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا ، در مقدمه این اثر آمده است : موضوع ماهیت انسان و انسان كامل از دیر باز مورد توجه و بحث ادیان ، فیلسوفان ، عارفان ، روانشناسان و سایر دانشمندان بوده است و هنوز بساط این بحث گسترده است.

در راستای شناخت ماهیت انسان، ویژگی انسان كامل و خود شكوفا ، فرآیند خود شكوفایی شخصیت انسات و تاثیر گذاری تعاملی شخصیت بر جامعه و تاریخ از جمله مطالبی است كه به عنوان موضوع بین رشته ای می توان به بررسی آن پرداخت.

مكاتب و ادیانی به جاودانگی دست می یابند كه در كنار مجموعه عقاید خود ، نمونه های انسانی كاملی را به جامعه بشری عرضه كنند و دین اسلام به همین دلیل با تمسك به قرآن و عترت در هماهنگ كردن كتاب و نمونه موفق بوده است.

خصوصیت مردان بزرگ و موفق و زندگی نامه رهبران اجتماعی و مذهبی در طول تاریخ مورد بررسی قرار گرفته است تا رمز موفقیت آنها از منظر روان شناختی و جامعه شناختی مشخص شود و افراد جامعه بتوانند با الگو قرار دادن ویژگی های آنها به مرزهای زندگی موفقیت آمیز نزدیك شوند.

حضرت امام خمینی (س) یكی از چهره های انسانی برتر قرن اخیر از جمله شخصیت های بزرگ جامعه انسانی است كه بررسی ابعاد مختلف شخصیت ایشان به ویژه از دیدگاه روان شناختی ، نسل امروز و فردای جامعه ی ما را با خصوصیات برجسته این انسان نمونه بیشتر اشنا می كند تا به مثابه یك انسان سالم او را الگو مرجع رفتاری خود قرار دهند.

در ادامه مقدمه این كتاب آمده است : انسان و شناخت ویژگی های انسانی و توجه به انسان آرمانی و نمونه در همه مكاتب عمده بشری و ادیان الهی مورد بحث قرار گرفته است. هر مكتب و هر دینی كه از جامعیت برخوردار است ، نگرش ویژه ای به انسان دارد و هدف عمده خود را انسان سازی می داند، انسانی را با ویژگی ها ، صفات و رگه های خاصی به مثابه الگو ، نمونه و سرمشق معرفی می كند و از آن به عنوان انسانی ایده آل یاد می كند و سایر انسانها را به تبعیت و الگو پذیری از این انسان آرمانی فرا می خواند تا انسانها بتوانند در جامعه ایده آل و نمونه ، رشد و تكامل پیدا كنند.

این اثر در 8 فصل با عناوین كلیات ، ماهیت انسان ، انسان كامل از دیدگاه اسلام ، رویكرد پدیدار شناسی و انسان سالم ،معیارهای انسان سالم از دیدگاه مزلو ، دیدگاه فرانكل درباره ویژگی های انسان سالم ، بررسی تطبیقی ویژگی های انسان سالم از منظر كارل راجرز با ویژگی های شخصیت امام خمینی (س) ویژگی های شخصیتی اختصاصی امام خمینی (س) شخصیتی فراتر از انسان سالم پدیدار شناسان چاپ و منتشر شده است.

موسسه چاپ و نشر عروج ، وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) ، كتاب شكوفایی شخصیت و امام خمینی(س) را در شمارگان یك هزار نسخه و به قیمت 96 هزار ریال منتشر كرد.

فراهنگ **1630**1588





:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: